Reklama

Aktuální ceny kryptoměn

Proč nevyužíváme kryptoměny?

Proč kryptoměny využívá tak malé procento lidí?

Odpověď na tuto otázku je zcela jednoduchá: Lidé kryptoměnám nerozumí a tak trochu jim možná ani nevěří.

Položme si v návaznosti na předchozí odpověď ještě jednu otázku: Proč lidé kryptoměnám nerozumí, proč se jich bojí?

Tady si dovolím rozvinout moji hypotézu, proč tomu tak je. 

Vžijte se do situace člověka ve středním věku, který umí zapnout počítač, používat základní funkce na internetu nebo v Excelu a Wordu. Jeho počítačová a technologická gramotnost tímto končí. Nechci nijak snižovat kvality lidí, řekněme pokročilého věku, sám k nim patřím a ještě před pár lety, ačkoliv jsem povědomí o kryptoměnách měl, jsem si nedokázal představit, že bych nějaké vlastnil nebo je dokonce používal v běžném životě k platbě za zboží a služby.
A to nemluvím o jazykové bariéře, kdy ještě před několika lety prakticky veškeré informace o kryptoměnách byly dostupné převážně pouze v angličtině. Lidi, jsem "Husákovo dítě", domluvím se jen na východ od našich hranic a to ještě špatně. 😁

A abychom se nezaměřovali jen na střední generaci, tak technologické dovednosti tzv. mileniálů a mladších spočívají v dokonale vytrénovaném palci díky psaní SMS zpráv na mobilu a sdílení příspěvků na sociálních sítích.

Ačkoliv v posledních letech se ve vodách českého internetu vyrojilo spousty webů, věnujících se tématu kryptoměn, nenarazil jsem zatím na žádný, který by se snažil kryptoměny přiblížit běžnému "smrtelníkovi", jako jsem já a určitě i vy, kdož toto právě čtete.
Je sice fajn, že si přečtu článek plný anglických výrazů o fungování  per-too-per sítě, že vím o hash rate (ikdyž nechápu proč a jak to funguje), že vím o nějaké blockchain technologii, ale stále si myslím, že z toho 99% lidí nezjistí proč by se měli o kryptoměny začít zajímat, případně proč by jim měli začít věřit.
A úplně nejvíc to pak hned "zabije" druhý článek na stejném webu o tom, že blockchain technologii bude využívat největší čínská Cargo společnost k řízení spedičních zakázek. K čemu mi to sakra je?

Takže se znova ptám: Proč bych si měl koupit bitcoin? Já přeci nechci dělat nějakýho speditéra... 😠
Mně je přeci s prominutím taky u zadku jak funguje platební terminál na platební karty v "sámošce" na sídlišti. Já tam chci tou kartou jen zaplatit!


Uvařil jsem si kávu, dal si cigaretku a zkouším tedy další český web o kryptoměnách. Hned u prvního článku je mi jasné, že jsem si pro dnešek asi koupil málo cigaret.
Co to jako je? Nějaký grafy a k tomu spousta, aspoň mně nic neříkajících, výrazů: "ATH, patern, kulaté dno, knot svíce, rising wedge, či rostoucí triangl". A k tomu je obrázek grafu, kde to je prý všechno vidět. 😂
Nevím jak ostatním, ale mně všechny ty grafy připomínají "Patapufa".

Strýček Google a tetička Wikipedie trochu pomohly a část těch výrazů jsem si přeložil do češtiny, nicméně to stále neřeší základní otázku: Proč bych si měl koupit nějakou kryptoměnu a proč bych jí měl využívat? A pokud bych to i tak udělal, tak hlavně: Jak bych měl ty kryptoměny využívat? Jak s nimi zaplatím a kde s nimi zaplatím? Může to mně, jakožto běžnému člověku přinést nějaký užitek teď a tady?
Z výplaty řadového dělníka ušetřím měsíčně pár stovek a abych je ztratil při obchodování na burze kryptoměn, na to nemám naštěstí čas.


Takže pokračuji dál a hledám na internetu dostupné informace. A ejhle, našel jsem něco, co se tváří, že by mi mohlo dát odpovědi na moje otázky.
No, nebudu vás napínat, stálo mně to další dva "hřebíčky do rakve" v podobě modrých, dlouhých P&S. K čemu mi jako je, že chce někdo posnídat svoje přirození, pokud cena bitcoinu nebude do určité doby na určité ceně?

Já chci jednoduchý návod k tomu, jak kryptoměny získat, jak jimi zaplatit za vybraný výrobek nebo službu, kde kryptoměnou vůbec zaplatím a jak a kde mám kryptoměny uchovávat.

Abych nebyl jen kritický, na českých webech najdete odkazy na to, kde si kryptoměnovou peněženku založit, najdete i odkazy na některé obchody, kde můžete za kryptoměny nakoupit, zjistíte dokonce, že v ČR patříme ke světové špičce v počtu tzv. bitcoinmatů, kde můžete ty kryptoměny právě nakoupit nebo je prodat (směnit opět na "tvrdou" českou korunu), ale žádný z těch webů neměl k nahlédnutí žádný aspoň stručný návod k tomu, jak to udělat. Po kliknutí na odkazy na mně vyskočí převážně opět stránky v angličtině a milion reklam na zaručeně skvělý a jednoduchý výdělek na burze. 🔀
Kvůli návodům bych "vyhulil" další krabičku (už takhle hulím jako sádrový ježek), vypil několik litrů kafe a pak skončil ve svých 42 letech s infarktem, nebo se z toho v lepším případě po...l. 🚾


A proto tento blog, koupil jsem si karton cigaret, balík kávy a zasedl k PC, abych se něco naučil.
Určitě nejsem odborník jako jsou třeba Karel Fillner, Dominik Stroukal, Andrej Cabaj, Dušan Matuška, Jakub Vejmola a další.
Že ta jména neznáte? To nevadí, ačkoliv jsou to odborníci na problematiku kryptoměn, vám jako běžnému uživateli kryptoměn by to stejně bylo k ničemu.
Tito lidé opravdu patří ke špičce v oboru a pokud se chcete kryptoměnami zabývat na vyšších úrovních, pak si určitě jejich komunikační kanály vyhledejte a sledujte je, protože vám to přinese spousty informací, například právě k obchodování na burze.

Pro vás všechny, kteří chcete třeba kryptoměny využívat, kteří si i třeba chcete za pomoci kryptoměn pár korun měsíčně přivydělat (ano, jde to, kryptoměny můžete získat i zadarmo), kteří si za kryptoměny chcete třeba na Alze nakoupit dárky pod stromeček budu tento blog rozšiřovat o návody a tipy k využívání kryptoměn.

Vytyčil jsem si tedy za cíl přiblížit kryptoměny široké veřejnosti. Jednoduchou a občas i snad zábavnou formou naučit zájemce, kryptoměny používat v běžném životě.

Zaujal vás můj první článek? Přihlašte se k odběru novinek. 😉

Vašek Wegschmid

Můj blog a jeho rozvoj můžete podpořit malým příspěvkem v různých kryptoměnách. Díky. 👍👍

Komentáře

  1. Vzal jsi mi to přímo z huby. Takhle to vypadá, že jsou Bitcoiny jen pro vyvolenou skupinu lidí. Ale s tebou se třeba těm Bitcoinům dostanu taky na chuť.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Reklama